קובי בריאנט לא הולך לשום מקום / מאת דנסקי

קובי בראיינט לא הולך לשום מקום

מארק קיובן כבר פירק קבוצה אחת – את הקבוצה שלו, דאלאס. מייד עם הזכיה באליפות ב-2011, קיובן בחר לא לחדש את החוזה עם השחקן השני הטוב בקבוצה, טייסון צ'אנדלר, בעלות של 58 מליון דולר למשך 4 שנים. ג'ייסון קיד וג'ייסון טרי עזבו, כמו גם ג'יי ג'יי בראה ודשון סטיבנסון. עם הערה פומבית אחת בפברואר השנה, בה העלה את האפשרות הכלכלית שהלייקרס ישחררו את קובי בראיינט, קיובן פתח דיון שלם באשר לאפשרות לפרק גם את היריבה מלוס אנג'לס.

ראשית, כמה מלים על חוזה ה-CBA בין שחקני ה-NBA לליגה:

הסכם ההעסקה הקיבוצי בין ארגון שחקני ה-NBA והליגה עצמה, ה-CBA, שנחתם בשנת 2011 למשך תקופה של 10 שנים, קובע את תקרת השכר, משך החוזים, בונוסים בעת העברות ועוד נושאים רבים. בדומה לחוזה הקודם, מ-2005, הוא כולל גם את סעיף החנינה (Amnesty), לפיו כל קבוצה יכולה לשחרר שחקן שנמצא תחת חוזה, לשלם לו את מלוא המשכורת המגיעה לו, אך לא לרשום את המשכורת הזו כנגד תקרת השכר שלה או להיות חייבת במסים על המשכורת.
אחד השחקנים הראשונים ששוחרר לפי סעיף החנינה היה גילברט ארינס – פוסט-פציעות והרבה לפני שנעצר השבוע באשמת נשיאת חומרי נפץ אסורים – כשאורלנדו שמחה לשלם לו 60 מליון דולר ולפנות את הסכום מתקרת השכר שלה ב-3 השנים הבאות. בדרך כלל, לשחקנים ששוחררו במסגרת סעיף החנינה (צ'ונסי בילופס, בארון דיוויס, ברנדון רוי, אלטון ברנד, דרקו מיליצ'יץ', כריס אנדרסון) היו חוזים מנופחים וערך שהלך ופחת בעקבות פציעות.
שחקני חנינה מאז 2011 עד היום, 15 קבוצות השתמשו בחנינה, אשר מותרת פעם אחת בלבד לכל קבוצה תחת הסכם ה-CBA. ניו אורלינס, שלה אין שחקנים תחת חוזה מלפני כניסת ההכם לתוקף (יולי 2011), אין אפשרות להשתמש בסעיף. מבין 14 הקבוצות הנותרות, השחקן היחיד בסן אנטוניו שהחנינה יכולה לחול עליו הוא טוני פארקר ובאטלנטה זהו אל הורפורד – זה לא הולך לקרות. נותרו 12 קבוצות, ביניהן ממפיס (זאק רנדולף), אוקלהומה סיטי (קנדריק פרקינס), שיקגו (קרלוס בוזר), והלייקרס (קובי בראיינט). מה?!

החוזה של קובי בראיינט
ב-2 באפריל 2010 קובי בראיינט חתם על הארכת חוזה עם הלוס אנג'לס לייקרס שישלם לו 83,547,447 דולר על פני שלוש שנים. בשתי העונות שנותרו לו בחוזה, בראיינט ירוויח 27,849,149 דולר (2012-13) ומעל 30 מליון דולר (2013-14) – זאת בעוד הוא כלל אינו ודאי להצטרף לקבוצה בזמן פתיחת העונה בעקבות קריעת גיד האכילס ממנה הוא מחלים.
השכר חסר התקדים והפציעה מזינים את הנימוקים להפעלת סעיף החנינה על בראיינט. הנה מספר נימוקים שהועלו בקרב פרשנים:

סיבה מס' 1: הוא פשוט יקר מידי!
הסכם ה-CBA מעניש קבוצות עשירות יותר מאי פעם בעבר. ההסכם קובע שכל דולר שקבוצה מוציאה מעבר לתקרת השכר מביא עימו קנס של דולר ויותר (דולר וחצי החל מתקרת שכר שניה, וממשיך לעלות עם כל חריגה של 5 מליון דולר). בנוסף, קבוצה שעוברת את תקרת השכר שנה אחרי שנה תשלם קנס גבוה יותר ויותר בכל שנה. לא רק שהחוזה של בראיינט "סותם" את תקרת השכר המותרת ללייקרס כבר העונה, כל דולר ממשכורתו עולה לקבוצה פי שניים ושלושה בשל אותם קנסות.

סיבה מס' 2: הוא לא שווה את הכסף
בשנה שעברה, על פי NBA Geek, בראיינט היה אחראי ל-10 נצחונות של הקבוצה. אם נצחון שווה 2 מליון דולר, אז החוזה של בראיינט ישלם לו 10 מליון דולר מעבר לערכו האמיתי – וזאת בהנחה שהוא חוזר כשיר, משחק 3,000 דקות וקולע 27 נקודות למשחק כמו בעונה שעברה.

סיבה מס' 3: הוא לא כשיר!
ניתוח ביצועי שחקנים שחזרו מקרע באכילס אינו מעודד. מחקר של ה-American Journal of Sports Medicine קובע:
בעת פציעת אכילס, הגיל הממוצע של שחקן היה 29.7 עם נסיון של 7.6 שנים. שבעה שחקנים לא חזרו לשחק אפילו משחק בודד, 11 שחקנים חזרו לעונה שלמה, 8 מתוכם לשתי עונות או יותר. אלה שחזרו הפסידו בממוצע 55.9 משחקים.
שחקני NBA שחזרו לשחק לאחר קרע של גיד האכילס הראו ירידה בדקות משחק ובביצועים. 39% מהם לא חזרו לשחק.

סיבה מס' 4: הוא זקן
התפוקה של בראיינט נמצאת בירידה מאז 2008. אפשר לראות בעונה שעברה קאמבק מופלא, אבל סביר שכמו במקרה של שאקיל אוניל וקארים עבדול-ג'אבר, שזהו מקרה יחיד וההתדרדרות תמשיך.
NBA Geek

סיבה מס' 5: לאוהדים לא באמת אכפת
לאחר שהפסידו בגמר ב-2004, הלייקרס נפרדו משאקיל ומפיל ג'קסון, ובעונה שלאחר מכן הפסידו 22 משחקים יותר מאשר בעונה הקודמת. רווחי הקבוצה, על פי פורבס, ירדו ב-14 מליון דולר (17 מליון במונחים של ימינו). זהו סכום נמוך מהמשכורת של בראיינט, ומספר שמראה שאוהדי הלייקרס לא ימהרו לברוח אם הקבוצה תחליט על מהלך קיצוני שכזה.
רווחי הלייקרס ב-2003-04: 170 מליון דולר
רווחי הלייקרס ב-2004-05: 156 מליון דולר

סיבה מס' 6: תדמית הלייקרס לא תיפגע
ללייקרס אין בהכרח רקורד של נאמנות לשחקנים: על שאקיל הם ויתרו, פאו גסול ולמאר אודום היו מועמדים לטרייד יותר מפעם אחת, ופיל ג'קסון ראה את הדלת נטרקת בפניו פעם ועוד פעם. בראיינט בעצמו דרש לעזוב ב-2007… ובכל מקרה פאו גסול בזמנו ודווייט האוורד אחריו בחרו להצטרף. התדמית של הלייקרס כמועדון שמחוייב לנצחונות ומעגל האוהדים העצום לא ייפגעו משחרור בראיינט.

אז למה זה לא יקרה?
ביל אינגרם מ-Hoopsworld מערב בשיקולים את ההחלטה של דווייט האוורד אם לחתום בלייקרס או לעבור לקבוצה אחרת:
אם הלייקרס ישחררו את בראיינט אבל יחתימו את האוורד לחוזה מקסימלי, שזוהי תכניתם לקיץ, הם עדיין ישארו קרוב מאוד לתקרת השכר, דבר שיימנע מהם להחתים שחקנים חופשיים מלבד במקרים מסויימים. מונטה אליס וג'וש סמית' – חברים טובים של האוורד – לא יוכלו להצטרף במקרה זה, והלייקרס לא יוכלו למצוא שחקן ברמה קרובה לבראיינט שאינו שחקן חופשי.
לפי חוקי הליגה, הלייקרס גם לא יכולים להחתים שחקן כך שמשכורתו תעמיד אותם מעבר לתקרת השכר, וגם עסקה בה הם מחתימים שחקן ומחליפים אותו מייד עם קבוצה שניה (sign and trade) אינה אפשרית אם יעברו את תקרת השכר. אם יעברו את תקרת השכר ב-4 מליון דולר הם יאבדו זכויות שונות כגון האפשרות לקבל שחקן בעסקת sign and trade ואת החלק שלהם בקופת רווחי המס של הליגה כולה. גם לקבוצה העשירה בליגה יש גבול.
האפשרות הסבירה שנותרת היא שהאוורד לא יחתום בלייקרס והקבוצה תיכנס לשלב בניה מחדש, ואז שחרור בראיינט יפנה מקום חשוב. ועם זאת, תרומתו של קובי בראיינט במכירת גופיות ומזכרות גדולה מכל מחיר שישלמו לו לפי החוזה.
גם בניה מחדש של הקבוצה תדרוש קצת יותר משחרור הכוכב של הקבוצה ובחירתו של ראיין קלי מאוניברסיטת דיוק במקום ה-48 בדראפט.
מייקל סי. ג'ונס מזכיר שמנהל הלייקרס, מיץ' קופצ'אק, כבר התייחס לדברים: "זה לא משהו שדיברנו עליו אפילו”, קופצ'אק אמר. “זה הדבר הכי רחוק שאנחנו יכולים להעלות על דעתנו נכון לעתה". קופצ'אק צודק, שכן אם ידמיין את שחרור בראיינט, יעלה לנגד עיניו תסריט הבלהות לפיו הלייקרס משחררים את בראיינט, הוא חותם בקליפרס וקולע 50 נקודות במשחק מולם. אאוץ'! הלייקרס לא רוצים לראות את בראיינט במדי הקליפרס (או דאלאס או אף קבוצה אחרת).

הערך האמיתי של קובי בראיינט
החוזה של בראיינט התאפשר עם העלאות של עד 15% המגיעות לשחקן עם חוזה שני ושלישי שהוא חותם עם אותה קבוצה. אמנם החל מגיל מסוים הערך של שחקן על המגרש יורד עם כל שנה שעוברת. אבל המקרה של בראיינט מציג יותר מכל שחקן אחר אלמנט אחר שדוקא עולה עם הזמן: קובי בראיינט נמצא כ-30 משחקים מאחורי מייקל ג'ורדן ברשימת קלעי הנקודות של כל הזמנים, ומתקרב לקרל מלון במקום השני. (בראיינט כנראה לא יגיע לקארים שנמצא בראש הרשימה עם כמעט 7,000 נקודות לפניו.) הערך של כרטיסים למשחקי הלייקרס, חבילות הצפיה של המשחקים המשודרים בטלויזיה וגופיות מספר 24 בחנויות יעלה עם כל משחק וכל נקודה שבראיינט יקלע דוקא בשלהי הקריירה שלו. הנקודה ה-32,293 והנקודה ה-36,929 שיציבו אותו לפני ג'ורדן ומלון בטבלת הקלעים שוות יותר מנקודות שקלע בראיינט בעונת 2011, למשל. אפילו הרבה יותר. בדולרים.

בשבועות האחרונים בראיינט מפמפם את התקשורת עם הציפיה שלו לחזור לפתיחת העונה הבאה, להמשיך את מה שהתחיל עם האוורד וסטיב נאש (שנקטע בגלל פציעות וחילופי מאמנים), לגבש זהות כקבוצה (גם למיאמי לקח זמן עד שמיצו את הפוטנציאל שלהם). אבל התשובה הטובה ביותר לטיעון הכלכלי בעד שחרורו היא טיעון כלכלי בעד השארתו בלייקרס – עוד נקודות, אולי אפילו עוד נצחונות, אבל בעיקר עוד דולרים.

באדיבות

 http://basketblog.co.il/amnesty-kobe

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
74 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דויל
דויל
29/06/2013 14:29:16

אם אתה מעתיק מאתר אחר, לפחות שתהיה לך ההגינות לתת קרדיט:

http://www.thenbageek.com/articles/the-lakers-would-be-fools-to-keep-kobe

מנחם לס
מנחם לס
29/06/2013 15:30:03
Reply to  דויל

אני פשוט הכנסתי מאתר BASKETBLOG.CO.IL עם רשות.

Basketblog
29/06/2013 16:21:37
Reply to  דויל

הבט טוב, יש קרדיט ל-NBA Geek!
ובבלוג שלי יש לינק לאתר שלו כקריאה מומלצת.
אני מתרגם מאתרים באנגלית ומביא את החלקים המעניינים יותר, לפי דעתי, אל הקוראים בעברית. בכל אופןֿ, תודה על התגובה.

דויל
דויל
29/06/2013 16:50:40
Reply to  Basketblog

ראיתי את הכתבה שלך לפני שהגבתי.
לא מתמצא בדקויות של "קרדיט", אבל אם אני הייתי מתרגם כתבה של מישהו אחר הייתי מבקש קודם לכן את רשותו ובנוסף הייתי מוסיף קישור לאותה כתבה.
בהערת אגב, אם לא הייתי מכיר את הכתבה מה"גיק", הייתי בטוח שאתה הוא זה שכתבת את הכתבה.

Basketblog
29/06/2013 17:13:35
Reply to  דויל

אקח את ההערה שלך לתשומת ליבי. אני מנסה לתת קרדיט ברור שלא מסרבל את הענין. שאר הזמן אני עושה כך, לא? שמות כותבים, לינקים למקורות, שימוש בכתב נטוי…
בכל אופן, זה המקום לדבר כדורסל 🙂

מנחם לס
מנחם לס
29/06/2013 14:32:42

לדעתי הלייקרס צריכה לעשות מה שהסלטיקס עשתה: להרוס את הקיים (שהוא לא הרבה) ולהתחיל הכל מחדש. שהאורד יילך, שגאסול יילך, ולעשות מקובי מאמן-שחקן עד סיוםחוזהו, ואז את סטיב נאש כעוזר המאמן.
תוך 3-4 שנים הלייקרס תקום מחדש להיות מבצר כדורסל.

Basketblog
29/06/2013 16:23:31
Reply to  מנחם לס

בראיינט על הקווים?! זו אפשרות מעניינת.
אולי הנסיון של קיד בשנה הבאה ילמד את קובי ואת כולנו דבר או שניים… 🙂

דדי
דדי
29/06/2013 14:37:18

מאמן-שחקן זה אסור בנבא כבר הרבה שנים.

בקשר למאמר אגיב יותר מאוחר….

מנחם לס
מנחם לס
29/06/2013 15:31:13
Reply to  דדי

לא ידעתי. אז שחקן-עוזר-מאמן, או שחקן-"יועץ", אבל למעשה מאמן.

האמת
האמת
29/06/2013 16:41:30

על מה אתה מדבר חצי מאוהדי הלייקרס נהיו כאלה בגלל הכריזמה והוירטאוזיות של קובי

מיקי
מיקי
29/06/2013 17:41:21

עדיף להם להיפטר מגאסול, וורלד פיס ונאש שלא קשורים לקבוצה וביחד לוקחים כמעט 37 מיליון דולר!!! במקומם להביא צעירים אתלטיים והגנתיים שיחפו על הגיל המתקדם של בראיינט ויהפכו את הווארד לאופציה שניה בהתקפה כמו שהוא צריך להיות.

Basketblog
29/06/2013 18:08:41
Reply to  מיקי

טרייד עבור גאסול? צריך למצוא משהו.
וורלד פיס – אפשר לחסוך קצת אם משתמשים בחנינה. (לא מאמין שיש קבוצה שתרצה אותו, כמה שאני אוהב אותו והכל)
וסטיב נאש – יש לו עוד שנתיים בחוזה! לא מאמין שימצאו לו קונים.

אין ללייקרס הרבה אופציות…

מיקי
מיקי
29/06/2013 19:33:44

באסקטבלוג אכן המצב קשה…אבל תמיד יש פראיירים, הניקס תמיד בשכונה לקלוט זקן כמו נאש תמורת הסכום המופרך שהוא מקבל ואלי ישחררו את שומפארט ולגביי וורלד פיס אז אולי הת'אנדר ילכו עליו בגלל שהוא הרביץ פעם להארדן….

Basketblog
29/06/2013 21:58:29
Reply to  מיקי

אם זה יקרה אני אוהב את הליגה המטורללת הזאת אפילו יותר 🙂

שחר
שחר
29/06/2013 23:46:42

תודה דנסק

המשגיח
המשגיח
30/06/2013 9:32:50

אחלה כתבה, והדבר שאני הכי מתקשה להבין לאחר קריאתה היא למה, אבל למה לא עושים כבר אמנסטי על פרקינס?

Basketblog
30/06/2013 9:43:34
Reply to  המשגיח

לא עושים לו אמנסטי, והוא קבוע בהרכב הפותח של הת'אנדר…
אני חושב שטיאגו ספליטר יתאים לפיק אנד רול עם דוראנט ו-ווסטברוק. אמנם הוא בן 29 (או 28, נדמה לי) והמשכורת שלו צפויה לעלות בשוק החופשי, אבל הוא אפשרות סבירה פלוס.

תודה !

etayle
etayle
30/06/2013 10:29:45

תודה על הכתבה.
הלייקרס היו צריכים לעשות טרייד עם הנטס! הם יסכימו. כמה הגרוטאה פרקינס מקבל?? ארטסט לאוקלהומה זה לא מה שהם צריכים.

דדי
דדי
30/06/2013 19:19:30

מי שחשב ברצינות שיכול להיות אמנסטי על קובי הוא אידיוט הוא שאין לו מושג בחומר.

מספיק לדעת שההחלטה צריכה ליפול בין ה 10-16 ביולי, שזה הרבה יותר מדי מוקדם גם לקובי וגם ללייקרס לדעת איך הולך השיקום שלו (וברור שהם לעולם לא היו עושים את זה בלי הסכמה שלו).

אין להם גם כמעט מה להרוויח חוץ מכסף ממהלך כזה.

ומה שהכי לא ברור לי זה למה קובי מצויין כאן כאפשרות האמנסטי של הלייקרס, כשיש עוד 3 אפשרויות – גאסול, בלייק, ומי שכנראה באמת ישתמשו עליו באמנסטי – וורלד פיס.

אין לי כח להתעסק בקשקוש הזה מעבר לזה.

Basketblog
30/06/2013 23:42:20
Reply to  דדי

אני רוצה להוסיף לטיעון הכלכלי שלפיו הלייקרס יחסכו כסף אם יחננו את קובי, ולומר שהם ירוויחו כסף דווקא אם ישאירו אותו בקבוצה! קובי בראיינט, אחרי פציעה, בגיל מתקדם, שווה המון המון כסף.

buy rs gold
11/07/2013 17:52:43

buy rs gold is incredible about tight pants or skirts along with fine

mmogm
20/07/2013 20:09:26

i actually like mmogm however i dont like the bailey conventional hardware very much. even though you may just want to maintain the flap up, still accidents doowwn. yoouur denim jeans do not come in just as easily plus they loook highly baggy. i wouldn't advise acquiring bailey buuttons, on the other hand might often recommend becoming only the usual old classic. there're muuuch far better.

sac longchamp soldes
16/10/2013 11:43:53

Selon les rapports, la police locale a déclaré que deux Fran?ais dans l'après-midi vers 3h00 dans les locaux Darwin magasins Coles. Ils ont alors commencé à entrer dans le supermarché manger arbitraire fruits et légumes dans le supermarché, puis visant chocolat pour le dessert.
sac longchamp soldes http://saclongchampspliagesoldes.tumblr.com/

burberry pas cher
17/10/2013 3:29:17

Selon les rapports, la police locale a déclaré que deux Fran?ais dans l'après-midi vers 3h00 dans les locaux Darwin magasins Coles. Ils ont alors commencé à entrer dans le supermarché manger arbitraire fruits et légumes dans le supermarché, puis visant chocolat pour le dessert.
burberry pas cher http://burberryfemmepascher.tumblr.com/

sac longchamps pliage
17/10/2013 3:29:38

Selon les rapports, la police locale a déclaré que deux Fran?ais dans l'après-midi vers 3h00 dans les locaux Darwin magasins Coles. Ils ont alors commencé à entrer dans le supermarché manger arbitraire fruits et légumes dans le supermarché, puis visant chocolat pour le dessert.
sac longchamps pliage http://saclongchampspliagefr.tumblr.com/

sac de voyage longchamp
17/10/2013 3:29:56

Selon les rapports, la police locale a déclaré que deux Fran?ais dans l'après-midi vers 3h00 dans les locaux Darwin magasins Coles. Ils ont alors commencé à entrer dans le supermarché manger arbitraire fruits et légumes dans le supermarché, puis visant chocolat pour le dessert.
sac de voyage longchamp http://longchampspliagepascher.tumblr.com/

magasin burberry
17/10/2013 3:30:12

Rapporté que les deux étaient de 23 et 27 ans, homme, constamment manger des sandwichs, du chocolat, des croissants, des petits pains de viande et de boissons, toujours dans son sac rempli de bombes de table et ont emporté une bo?te de laque.
magasin burberry http://magasinburberryhomme.tumblr.com/

t shirt burberry
17/10/2013 3:30:34

Rapporté que les deux étaient de 23 et 27 ans, homme, constamment manger des sandwichs, du chocolat, des croissants, des petits pains de viande et de boissons, toujours dans son sac rempli de bombes de table et ont emporté une bo?te de laque.
t shirt burberry http://burberryfemmefr.tumblr.com

burberry homme
17/10/2013 3:31:03

Selon les rapports, la police locale a déclaré que deux Fran?ais dans l'après-midi vers 3h00 dans les locaux Darwin magasins Coles. Ils ont alors commencé à entrer dans le supermarché manger arbitraire fruits et légumes dans le supermarché, puis visant chocolat pour le dessert.
burberry homme http://burberrypascherblog.tumblr.com/

longchamp pas cher
17/10/2013 3:31:38

Rapporté que les deux étaient de 23 et 27 ans, homme, constamment manger des sandwichs, du chocolat, des croissants, des petits pains de viande et de boissons, toujours dans son sac rempli de bombes de table et ont emporté une bo?te de laque.
longchamp pas cher http://longchampspascherfr.tumblr.com/

stylo mont blanc
03/11/2013 2:27:01

Astronaute de la NASA Karen? Ni Boge (Karen Nyberg) dit qu'elle ne peut pas attendre pour d'autres engins spatiaux "Swan" (Cygne) est arrivé. Elle a dit qu'il a envoyé les colis pour la maison et peut-être obtenir des plats spéciaux sont très excités.
stylo mont blanc http://www.shopkahri.com

Ralph Lauren Femme
17/11/2013 21:26:32

PS keine Angst mehr um die Autorit?t der Holland herausfordern
Ralph Lauren Femme http://ralphlaurenfemmer.moonfruit.fr/

check this out
21/11/2013 8:52:33

ABU9nn I think this is a real great article post. Really Great.

backpage ad posting software
22/11/2013 12:01:55

Hey, thanks for the blog article.Really thank you!

Pension Tracing Service
22/11/2013 13:06:48

Awesome blog post.Really looking forward to read more.

auto recruiting platform
22/11/2013 22:29:05

Thanks for sharing, this is a fantastic blog post.Much thanks again. Want more.

pas cher
23/11/2013 2:56:18

PS keine Angst mehr um die Autorit?t der Holland herausfordern
pas cher http://doudounenpascherhomm.webnode.fr

pas cher
23/11/2013 2:56:58

Alors que la flotte de navette spatiale américaine entièrement désarmé entreprises NASA et le rail et le Space Exploration Technologies Corporation en Californie (SpaceX) contracté leur chargé de ravitailler la station spatiale.
pas cher http://polo-pascher-france.webnode.fr

web hosts reviews
23/11/2013 4:36:16

Im thankful for the blog.Really thank you! Great.

Mold removal Mississauga
23/11/2013 7:44:54

I cannot thank you enough for the article post.Thanks Again. Awesome.

car wash
23/11/2013 21:45:17

Im grateful for the article post.Thanks Again. Awesome.

ottawa dentists
24/11/2013 2:43:11

A round of applause for your article. Great.

medical ozone
24/11/2013 4:17:51

I truly appreciate this post.Much thanks again. Awesome.

Taxi Zadar
24/11/2013 5:50:25

Thanks for the blog article.Really thank you! Keep writing.

inflora floor plan
24/11/2013 8:52:18

I appreciate you sharing this post.Really looking forward to read more. Want more.

purchase iphone 5
26/11/2013 22:44:29

Appreciate you sharing, great blog article.Much thanks again. Keep writing.

skinny fiber
27/11/2013 0:51:37

A round of applause for your blog article.Much thanks again. Great.

Bedroom Furniture
27/11/2013 1:32:34

I cannot thank you enough for the blog article.Really thank you! Great.

Aircon Servicing
27/11/2013 3:13:33

I cannot thank you enough for the blog article.Really thank you! Fantastic.

Back Pain
27/11/2013 6:49:27

Very good blog post. Cool.

Neck Pain
27/11/2013 8:39:08

I really enjoy the post. Really Cool.

wooden speed boat plans
27/11/2013 9:18:24

Thank you ever so for you blog.Really looking forward to read more. Great.

sales letters
27/11/2013 12:48:34

Muchos Gracias for your blog. Awesome.

Car Care
27/11/2013 13:55:14

Im obliged for the article.Really looking forward to read more. Fantastic.

outsourcing
27/11/2013 15:40:03

Really appreciate you sharing this article post.Much thanks again. Keep writing.

ios 7.0.2 jailbreak untethered
27/11/2013 16:55:49

Im grateful for the article.Really looking forward to read more. Much obliged.

Solar Film
27/11/2013 17:24:36

I value the blog post.Really looking forward to read more. Great.

Click At This Website
27/11/2013 19:05:50

I really enjoy the blog.Really looking forward to read more.

cheapest ipads
27/11/2013 21:08:30

Thanks for the article.Really thank you! Much obliged.

Company Incorporation
27/11/2013 21:15:17

Thanks-a-mundo for the blog article. Much obliged.

paleo diet recipes
27/11/2013 21:20:10

I value the article post. Want more.

Email Processing For Cash
27/11/2013 23:01:47

Im grateful for the article.Much thanks again. Really Cool.

Football Boots uk
27/11/2013 23:37:49

Thanks-a-mundo for the blog post.Really looking forward to read more. Great.

iphone 4 repair cleveland
28/11/2013 1:50:02

I loved your article. Awesome.

Wonderful Land gore
28/11/2013 4:02:05

Enjoyed every bit of your blog. Awesome.

mi40
28/11/2013 5:23:26

A big thank you for your blog.

solicitors from hell
28/11/2013 6:15:21

I am so grateful for your article.Much thanks again. Really Great.

Jazz interviews
28/11/2013 7:18:24

I really like and appreciate your post.Thanks Again. Great.

bijoux artisanaux
28/11/2013 8:28:39

Im grateful for the blog post.Really thank you! Really Cool.

YouTube Music
28/11/2013 9:17:09

Very good blog article.Thanks Again. Much obliged.

Flowers Delivery
28/11/2013 9:28:32

Very informative blog article.Really thank you! Fantastic.

apple mission
28/11/2013 10:36:23

Looking forward to reading more. Great blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

apple mission
28/11/2013 11:15:17

Major thankies for the post.Really thank you! Great.

Kontorflytting Oslo
28/11/2013 12:27:04

I really liked your blog.Thanks Again. Cool.